Dagens länk:

Brudens blogg om brudar har blivit ett litet måste i vardagen.Såhär presenterar hon sig själv:

"Jag tänker alltså inte bara på brudar, men de förtjänar en helt egen blogg. De har fängslat mig sedan jag var sex år och blev kär i Shirley Temple. Det finns brudar som får mig att tappa andan. Oftast har de något innanför blicken, de är mjuka och hårda på samma gång, de erkänner sina svagheter och släpper fram sina styrkor. Och så förför de och förälskar mig, förvirrar mycket och förklarar lite. Brudarna jag träffar förtjänar en egen blogg. Dessutom är jag en själv."

Och ett litet utdrag för att visa hur poetiskt det kan bli:

"Härom morgonen låg jag och gned mina ömmande armbågar efter att natten före ha legat på sidan och tittat förundrat på någons vackra nyckelben som liksom hävde sig en aning in och en aning ut för varje andetag hon tog. Jag säger inte att jag har gått och förälskat mig, jag säger bara att mina armbågar är ovanligt röda. Jag låg i alla fall där, gnidande mina ömma delar, när solen först skickade in en, sedan två, sedan en hel arsenal av solstrålar tills inga tvivel återstod - våren stod och dansade på min tinning."

Comments
Postat av: Emma -emmas designblogg-

Åh, jag läser också den bloggen, älskar hennes språk och de äventyr hon alltid verkar trassla in sig i.


Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail address:

URL:

Comment:

Trackback