Jordgubbsmoussetårta

I anledning av den norska nationaldagen har jag precis rört ihop denna smarriga jordgubbsmoussetårta. Jag hade inte potatismjöl så jag använde vetemjöl i stället - det fungerade utmärkt. Och inte hade jag färska jordgubbar heller - de åt vi upp igår - så jag tog 500 gram frysta jordgubbar och rörde ner i smeten i stället. Också utmärkt.

Nu står tårtan i kylen och väntar på att bli ätbar. Under tiden har jag städat lite här och där - otroligt vad man kan få gjort när man sätter igång. Jag hann med att göra tårtan, städa köksluckorna, göra rent badrummet och surfa lite inimellan. Allt på samma gång. Simultankapacitet minsann!

Återigen, grattis på dagen Norge. Vi firar här hemma. Fast inte med norska flagg. Har faktiskt inga, skäms på mig. Firar ni?

***Uppdaterad*** Herregud, så god den tårtan var. Den måste ni bara smaka!!


image2001
Recept hämtad från ica.se

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail address:

URL:

Comment:

Trackback